Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8EMD 101Yabancı Dil Olarak Türkçe3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çevre Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı temel, orta ve yüksek seviyede Türkçe dil bilgisi öğrenimini sağlamak.
Dersin İçeriği Kaynak kitapların tanıtımı, dersin içeriği ve amaçları; temel seviyede alfabe öğretimi ve etkinlik geliştirme; temel, orta ve yüksek seviyede kişi adıllarının öğretimi ve etkinlik geliştirme; temel, orta ve yüksek seviyede iyelik eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme; temel, orta ve yüksek seviyede durum eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme; temel, orta ve yüksek seviyede yapım eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme; temel, orta ve yüksek seviyede sözcük türlerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Mustafa ERTÜRK
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Akkaya A. ve başk. (2018). Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı. (Ed.: M. Durmuş ve A. Okur), 2. Baskı, Ankara: Grafiker Yayınları. Durmuş, M. (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Grafiker Yayınları. Ersen-Rasch, M. I. ve E. Onası, (2015), Yabancı Dil Olarak Türkçe Dilbilgisi, 1. Baskı, İstanbul: Papatya Yayıncılık. Eryiğit Umunç A. (2010). Türkçe Konuşalım Ders Kitabı 1. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Eryiğit Umunç A. (2010). Türkçe Konuşalım Çalışma Kitabı 1. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
Ersen-Rasch, M. I. ve E. Onası, (2015), Yabancı Dil Olarak Türkçe Dilbilgisi, 1. Baskı, İstanbul: Papatya Yayıncılık. Eryiğit Umunç A. (2010). Türkçe Konuşalım Ders Kitabı 1. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Eryiğit Umunç A. (2010). Türkçe Konuşalım Çalışma Kitabı 1. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Eryiğit Umunç A. (2011). Türkçe Konuşalım Ders Kitabı 2. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
Ersen-Rasch, M. I. ve E. Onası, (2015), Yabancı Dil Olarak Türkçe Dilbilgisi, 1. Baskı, İstanbul: Papatya Yayıncılık. Eryiğit Umunç A. (2010). Türkçe Konuşalım Ders Kitabı 1. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Eryiğit Umunç A. (2010). Türkçe Konuşalım Çalışma Kitabı 1. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Eryiğit Umunç A. (2011). Türkçe Konuşalım Ders Kitabı 2. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
0
2

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav-Yıl İçi S. 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 temel seviyede alfabe öğrenme ve etkinlik geliştirme
2 Türkçe dilinde kendini ifade edebilme
3 Türkçe metin okuma ve anlama


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin kaynakları, dersin içeriği ve amaçları.
2 Temel seviyede alfabe öğretimi ve etkinlik geliştirme.
3 temel seviyede kişi adıllarının öğretimi ve etkinlik geliştirme.
4 Orta ve yüksek seviyede kişi adıllarının öğretimi ve etkinlik geliştirme
5 Temel seviyede iyelik eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme.
6 Orta ve yüksek seviyede iyelik eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme.
7 Ara sınav
8 Temel seviyede durum eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme.
9 Orta ve yüksek seviyede durum eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme.
10 Temel seviyede yapım eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme.
11 Orta ve yüksek seviyede yapım eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme.
12 Temel seviyede sözcük türlerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme.
13 Orta ve yüksek seviyede sözcük türlerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme.
14 Orta ve yüksek seviyede sözcük türlerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme.
15 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 4 4 4 4 4
Ö2 4 4 4 4 4
Ö3 4 4 4 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=2545927&lang=tr