Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7EEE 495Bilim Tarihi2+0+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin Bilimin tarih boyunca nasıl ilerlediğini anlamaları, Bilimsel ilerleme için hangi faktörlerin etkilediğini kavramaları, Bilimin felsefesi yanını kavrayarak kendi akademik gelişimlerinde kullanmaları.
Dersin İçeriği Dersin icerigi bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler; bilim Tarihi, bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi;epistemoloji, ontoloji: bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri, bilimsel yöntem, bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama ve bilim ve toplum, ilk çağda, orta çağda, yeni çağda, antik mısır medeniyeti , antik yunan medeniyeti, Endülüs Emevi devleti, Selçuklu devleti , Osmanlı devletinde bilimsel gelişmeler, Rönesans ve reformun bilime olan katkısı.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi Yavuz ÜSER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi YALÇIN ALBAYRAK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Bilim Tarihi Kronolojik Çizelgeli Alfa Yayıncılık 2014

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %10
Sosyal Bilimler %50
Eğitim Bilimleri %30
Alan Bilgisi %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev / Seminer 1 % 35
Derse Devam 1 % 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 51

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Ögrenciler bilimin yapısını ve özelliklerini anlar
2 Ögrenciler bilimsel yöntemi anlar
3 Ögrenciler bilimsel çalışmaların tarihsel olarak gelişimini kavrar
4 Ögrenciler bilimin insan ve toplum üzerindeki etkisini kavrar
5 Ögrenciler bilimin ilerlemesi ve bilim tarihi ile ilgili konuları kendi gelişimleri için kullanır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Bilimin tanımı, amaçları ve özellikleri
2 Bilimin gelişime ve geçirdiği evreler
3 Bilimin felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişime etkisi
4 Buluşların tarihi süreçleri, epistemoloji, ontoloji
5 Bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri, bilimsel yöntem, bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama ve bilim ve toplum
6 İlk çağda, Orta çağda, Yeni çağda, Yakın çağda bilim ve gelişim süreci
7 Antik mısır medeniyetinde, antik yunan medeniyetinde ve Roma medeniyetinde bilim ve gelişim süreci
8 Endülüs Emevi devleti, Büyük ve Anadolu Selçuklu devleti ve Osmanlı devletinde bilim ve gelişim süreci
9 Rönesans ve reformun bilime olan katkısı
10 Endüstri Devrimi ve Bilim
11 Darwin ve Avrupa' da Bilim
12 Türk Bilim Adamları
13 Bilimin Gelişmesi için Uygun Ortam Parametreleri
14 Gelecekte Bilim ve Olası Teoriler


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Tüm 1 1 1 1 1 1 1 5 3 1 1
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=2429198&lang=tr