Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7EEE 437Görüntü İşleme3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amaçları, bir görüntü iyileştirme, bölütleme, temsil etme, tanıma problemini belirleyebilme yeteneğini kazandırmak ve bu probleme uygun bir çözümü önerebilmek, bir yazılım paketi kullanarak görüntü işleme çözümlerini tasarlama ve yürütme yeteneği kazandırmak, işlenmiş görüntü verilerini analiz ve yorumlama yeteneği kazandırmak, görüntü işleme tekniklerinin sınırlamalarını ve karmaşıklık düzeylerini analiz edebilmek, pek çok alandaki görüntü işleme çözümlerinin rolünü anlamak
Dersin İçeriği Sayısal görüntülerin temelleri, Görüntülerin örneklenmesi ve nicemlenmesi, bağlanılabilirlik, uzaklık ölçütleri, aritmetik/lojik işlemler, Kontrast yayma ve histogram işleme, Diğer görüntü iyileştirme teknikleri, uzamsal ortamda filtreleme, Ayrık Fourier dönüşümü, 2-B Fourier dönüşümü ve özellikleri, hızlı Fourier dönüşümü, Frekans ortamında filtreleme, çizgi ve kenar çıkarma
Kenar bağlama, eşikleme, Optimal eşikleme, bölgesel görüntü bölütleme,
Hareket bölütleme, renkli görüntü temelleri, Renkli görüntü işleme, Görüntü temsil teknikleri, Görüntü tanımlama teknikleri, Görüntü tanıma yöntemleri
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( EEM 305 )
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. Yalçın ALBAYRAK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi YALÇIN ALBAYRAK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Digital Image Processing, R.C. Gonzalez, R.E. Woods, Prentice-Hall, 2002

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %90
Fen Bilimleri %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav-Yıl İçi S. 1 % 30
Ödev / Seminer 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 3 48
Ödevler 2 10 20
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 136

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bazı görüntü temellerini, kontrast iyileştirme tekniklerini ve kullanımını, temel uzamsal-ortam filtrelemeyi, çizgi ve kenar çıkarma tekniklerini öğrenmek
2 2-B Fourier dönüşümünü, özelliklerini ve frekans ortamında filtrelemeyi öğrenmek
3 Eşikleme tekniklerini ve temel bölgesel bölütleme tekniklerini öğrenmek
4 Temel görüntü bölütleme, temsil etme, tanımlama ve tanıma yöntemlerini öğrenmek
5 Renkli görüntü işlemenin temellerini öğrenmek
6 Bir gerçek probleme bir dizi görüntü işleme tekniklerinden oluşan bir çözüm önermek
7 Görüntü işleme teknikleri ve algoritmalarını yorumlamak ve değerlendirmek
8 Temel görüntü işleme alıştırmalarını bir yazılım paketi kullanarak çözmek ve deneysel çalışma raporlarını yazmak


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sayısal görüntülerin temelleri . .
2 Görüntülerin örneklenmesi ve nicemlenmesi, bağlanılabilirlik, uzaklık ölçütleri, aritmetik/lojik işlemler . .
3 Kontrast yayma ve histogram işleme . .
4 Diğer görüntü iyileştirme teknikleri, uzamsal ortamda filtreleme . .
5 Ayrık Fourier dönüşümü, 2-B Fourier dönüşümü ve özellikleri, hızlı Fourier dönüşümü . .
6 Frekans ortamında filtreleme, çizgi ve kenar çıkarma . .
7 Kenar bağlama, eşikleme . .
8 Optimal eşikleme, bölgesel görüntü bölütleme . .
9 Ara sınav . .
10 Hareket bölütleme, renkli görüntü temelleri . .
11 Renkli görüntü işleme . .
12 Görüntü temsil teknikleri . .
13 Görüntü tanımlama teknikleri . .
14 Görüntü tanıma yöntemleri . .


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Tüm 1 1 1 2 3 4 2 1 2 3 3
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7
Ö8

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=2429167&lang=tr