Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı, küresel gelişim koşullarının etkisini arttırmasıyla birlikte, hızla değişen, dönüşen ve de gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilmek amacıyla kurulmuştur. Tüm dünyada ve Türkiye' de geçerliliği ve önemi giderek artan bu alanı ve bu iş alanının nitelikli beşeri kaynaklarını yetiştirmek programın temel amaçları arasındadır. Yönetici asistanları, işlerin düzenli işlemesini sağlayan, iletişimi düzenleyen, strateji oluşturan, yöneticinin temel eylemi olan karar verme süreçlerini rasyonel ve bilgiye dayalı gerçekleştirmesini sağlayan, ofis içindeki bilgi kaynaklarını düzenleyen, güncelleyen, kurum içindeki krizi, stres ve zaman gibi önemli unsurları yönetip yönlendirebilen, vizyon sahibi, teknolojiyi kullanıp yönlendirebilen önemli kişilerdir. Ofis ortamındaki düzen ve sistemlilik yönetici kesim için de çalışan kesim için de eşdeğer öneme sahiptir. Bu bağlamda yönetici asistanları yöneticilerin sağ kolu olmaktan daha kurum içindeki diğer çalışanlar içinde önemli bir pozisyona gelerek adeta iş ortağı olarak konumlandırılmışlardır.



21. Yy’da yaşanan bilgi iletişim teknolojilerindeki gelişmeler insanlığın bilişim çağında yaşamaya başladığının somut dayanağı niteliğindedir. Yaşanan bu gelişim ve değişimler iş süreç ve gereklerine de yansıyarak büroların yeniden yapılandırılmasına, yeni büro türlerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Çağının gelişmesiyle birlikte dijitalleşen toplumla doğru orantılı olarak büro otomasyon sistemleri de değişmiş, birçok iş süreci sanallaşmış ve dijitalleşme, elektronik belge yönetim sistemleri gibi birçok unsuru da beraberinde getirmiştir. Teknolojiyle birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de elektronik ortamlarda gerçekleşmeye başlamış ve yönetici asistanlarının da diğer ofis çalışanlarının da teknolojiyi kullanmaları bir zorunluluk haline gelmiştir. Dolayısıyla bürolarda makineleşmeyle birlikte yönetici asistanlarının görevi sekreterlikten daha öteye giderek dijitalleşen asistanlığa dönüşmüştür. Bu bağlamda büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı değişen koşullara uyum sağlayabilen, liyakat sahibi, değişen iş koşulları açısından düşünüldüğünde sektörün ihtiyaçları ile örtüşebilecek insan kaynağı yetiştirmeyi amaçlamaktadır.



 


Program Başkanı
Dr.Öğr.Üyesi Selin Aygen Zetter
Tarihçe
Yüksekokulumuz, 20.Temmuz.1982 yılında Antalya Meslek Yüksekokulu olarak hizmet vermeye başlamıştır. O tarihlerde açılan bölümümüz daha sonra 11.Mart.1993 yılında Yüksekokulumuz Teknik Bilimler ve Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak ayrılana kadar burada hizmet vermiştir. 2010 eğitim-öğretim döneminde programın adı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı olarak değiştirilmiştir.
Kazanılan Derece
Toplumun gelişmesine katkıda bulunabilecek, bilgi çağının gerekleri doğrultusunda bilimsel düşünebilen, yaratıcı insan gücü yetiştirmektir. Bu misyonu gerçekleştirmek için, hızla değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimleri, iletişim ve dünya bütünleşmesi göz önüne alınarak programın sürekli güncel tutulması ve uluslararası standartlara yükseltilmesi hedeflenmektedir.
Kabul Koşulları
Adaylar, Anadolu Ticaret Lisesi ve/veya Ticaret Lisesi mezunu olması halinde, sınavsız geçişle ÖSYM tarafından yerleştirilir. Diğer liselerden mezun olanlar, kontenjan dolmamışsa ÖSYM sınavı sonuçlarına göre kayıt yaptırabilirler.
Üst Kademeye Geçiş
DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile aşağıdaki bölümlere geçiş yapılarak dört yıllık eğitim süreci tamamlanır.
Halkla İlişkiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
İşletme Bilgi Yönetimi
Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
Sağlık Yönetimi
Yönetim Bilişim Sistemleri
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet Koşulları Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, ya da FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetici sekreterleri; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca; hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan yönetici sekreterliği görevini en iyi bir şekilde yapabilecek elemanlardır.
Ölçme ve Değerlendirme
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.
Ders başarı notları: Harf Notu 4’lük sistem
Mükemmel AA 4.00
Çok iyi BA 3.50
İyi BB 3.00
Orta CB 2.50
Geçer CC 2.00
Başarısız DC 1.50
Başarısız DD 1.00
Başarısız FD 0.50
Başarısız FF 0.00
Başarısız (Yıl/yarıyıl sonu sınavına girmedi) SG 0.00
Başarısız (Devamsız) D 0.00
Başarısız (Başarısız Çalışma) BÇ 0.00
Mazeretli MZ --
Devam ediyor DE



https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=95