Çağrı Merkezi Hizmetleri - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Genel Tanıtımı: Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı birinci ve ikinci öğretimde hizmet veren bir programdır. Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan Çağrı Merkezi Meslek Elemanları;

  • Özel sektördeki tüm firmaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
  • Emniyet,  sağlık, vergi gibi konularda faaliyette olan kamu sektörü çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
  • Özel ve kamu sektöründe faaliyette olan bankaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
  • Halkla ilişkiler ve iletişim görevleri ile birlikte yürütülen ve müşteri ile yüz yüze ya da telefon yolu ile bağ kurmayı gerektiren diğer görev ve pozisyonlarda da istihdam olanakları mevcuttur.

Programda; Çağrı Merkezi Yönetimi, Genel Matematik, İletişim, İşletme Yönetimi, Temel Hukuk, Bilgi ve İletişim Teknolojisi, A.İ.İ.T, Türk Dili, Etkin Tele satış ve Yönetimi, Yabancı Dil, Davranış Bilimleri, Kurumsal İletişim, Ekonomi, İstatistik, Pazarlama İlkeleri, Çağrı Merkezinde Stratejik Düşünme, Tüketici Davranışları, İleri İngilizce, Diksiyon, Çalışma Psikolojisi, Harita Okuma Bilgisi, Mesleki Etik, Telefonla Görüşme Teknikleri, Çağrı merkezleri İleri Satış Teknikleri, İkna ve İkna Psikolojisi, Halkla İlişkiler Yönetimi gibi dersler yer almaktadır.

Misyon :

Toplumun ve kuruluşların gücünü arttıracak araştırma ve nitelikli eğitim hizmetlerini; geliştirerek teşvik ve yardım ederek sağlamak; toplumun ve kuruluşların ihtiyaçlarına uygun bilgi, beceri ve tutum gösteren ulusal ve uluslararası düzeyde kalifiye elemanlar yetiştirmeyi, yüksekokulumuz kendine misyon edinmiştir. Bunun yanında kendini sürekli geliştiren, gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar büro program ve donanımlarını iyi derecede kullanabilen, iyi insan ilişkileri ve etkili iletişim kurabilen, sorumluluk sahibi ve inisiyatif kullanabilen, sorun çözebilen yüksek düzeyde çağrı merkezi elemanları ve geleceğin çağrı merkezi yöneticilerini yetiştirerek; sektörün bu alandaki nitelikli personel ihtiyaçlarına cevap vermektir.

Vizyon :

Sektörle programı buluşturan, çağın gereklerine uygun, evrensel niteliklere ve mesleki donanıma sahip insan gücü yetiştirmenin yanı sıra öğrencilerimizin hızla gelişen teknolojiye uyum sağlama, alanındaki sorunlara çözüm üretme, karar verme, sorumluluk alma ve girişimci olma özelliklerine sahip, yenilikçi ve ulusal değerlere saygılı, bireyler yetiştiren nitelikli bir program olmaktır.

Programın Amacı: Hizmet kalitesinin öneminin gün geçtikçe arttığı dünyamızda çağrı merkezi hizmetleri alanında duyulan yetişmiş insan gücü ihtiyacını vereceği eğitim öğretim aracılığı ile karşılamaktır. Tüketici tercihlerini belirleyen en önemli unsurlar olan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti tüm sektörlerde öncelikli hedef haline gelmiştir. Bu bağlamda Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı, bir işletmede üretimden satışa kadar uzanan temel işletme sürecini yürütebilecek, sektörün gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünün yetiştirilmesine katkıda bulunmak üzere tasarlanmış olup; iki yıllık eğitim sürecinde, bireylerin, sözlü ve sözsüz iletişim becerilerinin geliştirilmesi, sosyal, pratik ve çözüm üretici yönlerinin ortaya çıkarılması, güncel pazarlama teknikleri ve tüketici davranışlarının temel unsurları konularında uzmanlaşmaları, müşteri odaklı bakış açısı kazanmaları ve ikna yeteneklerinin geliştirilmesi planlanırken, aynı zamanda eğitim sürecinde dahil olanların insan ilişkilerinde başarılı, ekip çalışmalarında uyumlu ve bu tür çalışmaları dinamik bir ortamda koordine edecek yetkinliğe ve iletişim becerisine sahip bireyler olarak mezun olmaları amaçlanmaktadır.

Program Kabul Koşulları: Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.

Bölüm Başkanı
Doç.Dr. Yasemin Bilişli
Tarihçe
Normal öğretim ve İkinci öğretim programı 2013 yılında faaliyete başlamıştır.
Kazanılan Derece
Toplumun ve kuruluşların gücünü arttıracak araştırma ve nitelikli eğitim hizmetlerini; geliştirerek teşvik ve yardım ederek sağlamak; toplumun ve kuruluşların ihtiyaçlarına uygun bilgi, beceri ve tutum gösteren ulusal ve uluslararası düzeyde kalifiye elemanlar yetiştirmeyi, yüksekokulumuz kendine misyon edinmiştir.
Kabul Koşulları
Program Kabul Koşulları: Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.
Üst Kademeye Geçiş
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı’nı başarı ile tamamlayarak mezun olan öğrenciler, aşağıdaki lisans programlarına YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda dikey geçiş yaparak lisans öğrenimlerine devam edebilirler;

Halkla İlişkiler

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

İletişim

İletişim Bilimleri

İletişim Sanatları

İnsan Kaynakları Yönetimi

İşletme

İşletme Bilgi Yönetimi

Lojistik Yönetimi

Medya ve İletişim

Medya ve İletişim Sistemleri

Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

Yeni Medya

Yönetim Bilişim Sistemleri
Mezuniyet Koşulları
Dört Yarıyıl , Öğrenci, 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayarak programdan mezun olur.
Mezun İstihdam Olanakları
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Programı’ndan dört dönemden oluşan öğrenimleri boyunca aldıkları eğitimler neticesinde “Meslek Elemanı” ünvanını alarak mezun alan kişilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak sektörel hacmi giderek artan tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezleri başta olmak üzere diğer tüm müşteri temas noktalarıdır. Ayrıca özel sektörün danışma, bilgilendirme, müşteri hizmetleri, Call Center vb. departmanlarında da görev alabilecek bu nitelikli personellerler bünyesinde Müşteri Hizmetleri ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) departmanları bulunan ve bu faaliyetleri yürüten tüm özel sektör firmalarında istihdam edilebileceklerdir.
Ölçme ve Değerlendirme
Başarı ölçmede bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Ders başarı notları: Harf Notu 4’lük sistem AA 4.00 Pekiyi Geçer BA 3.50 İyi-Pekiyi Geçer BB 3.00 İyi Geçer CB 2.50 Orta-İyi Geçer CC 2.00 Orta Geçer DC 1.50 Zayıf-Orta Şartlı Geçer DD 1.00 Zayıf Şartlı Geçer FD 0.50 Başarısız Geçmez FF 0.00 Başarısız Geçmez YT Yeterli Geçer YZ Yetersiz Geçmez MU Muaf Geçer DZ Devamsız Geçmez GR Sınava girmedi Geçmez UB Uygulamada Başarısız Geçmez EN Eksik not Buna göre; Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC ve DD notlarından birini alan öğrenci ise o dersi şartlı başarmış sayılır. Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.




https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=891