Tıp - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 6
Azami Süresi (Yıl) 9
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Mezuniyet Unvanı Tıp Doktoru
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Programı, fakültemiz vizyon ve misyonu doğrultusunda oluşturulmuştur. Eğitim programı Harden tarafından geliştirilen (SPICES) tıp eğitimi değişimin çerçevesini oluşturan, öğrenci merkezli, problem çözmeye yönelik, entegrasyonu sağlanmış, topluma dayalı, seçmelilerin yer aldığı, sistematik bir eğitim modeli özelliği göstermektedir.


Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi, eğitim programı modeli ilk üç yılda organ sistemleri zemininde entegre edilmiş (yatay entegre), temel ve klinik bilimlerin Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) aracılığı ile ilişkilendirildiği (dikey entegre), ayrıca topluma yönelik eğitim hedeflerine sıkça yer veren bir programa sahiptir. Dönem IV ve V de ise klinik stajlara dayalı, temel bilimlerin daha az klinik bilimlerin ise ağırlıkta olduğu yatay ve dikey entegrasyon bulunmaktadır. Eğitim programında intearaktif uygulamalar şeklinde klasik dersler, küçük grup çalışmaları, laboratuvar uygulamaları, klinik beceri eğitimi, hasta başı uygulamalar gibi farklı eğitim yöntemleri kullanılmaktadır.


Tıp eğitiminde bir hekim adayının sahip olması gereken tüm mesleksel beceriler 1998 yılından bu yana Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Mesleksel Beceri Laboratuvarında fantom modeller üzerinde yapılandırılmış bir eğitim modeli ile 6-8 kişilik gruplar halinde öğrencilere öğretilmektedir. 2002 – 2003 eğitim öğretim yılından itibaren eğitim programımız, Ulusal Çekirdek Eğitim Programının (UÇEP) tamamını kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmiş, PDÖ uygulamaları bu tarihten itibaren eğitim programına dahil edilmiştir. 2014 Ulusal Çekirdek Eğitim Programına (UÇEP) göre Eğitim-Öğretim programı güncellenmiştir. İyi hekim yetiştirmede çok önem verdiğimiz tıbbi etik, tıbbi felsefe, sağlık ekonomisi, tıbbi bilişim, klinik ve bilimsel araştırma becerileri, iletişim becerileri, kanıta dayalı tıp uygulamaları gibi konular Dönem I, II ve III eğitim programlarında modüler tarzda yer almaktadır.


2007-2008 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Toplumsal Destek Projeleri yürütülmektedir. Farklı mesleklerin bakış açısının programa yansıtılması için Toplumsal Destek Projelerinin açılması yanı sıra Sağlık Hizmetleri ile ilgili meslek gruplarının (Hemşire, Paramedik, 112 Hekimliği, İşyeri Hekimi, İş Sağlığı Güvenliği Uzmanı, Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi) eğitimleri olmaktadır. Programda ayrıca öğrencilerin ilgi alanlarını geliştirecek seçmeli derslere yer verilmektedir.

Tarihçe
Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi, 1973 yılında Ankara Üniversitesi’ne bağlı Antalya Tıp Fakültesi olarak kurulmuş ve eğitimini 1977 yılına kadari Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde sürdürmüştür. 1977 yılından itibaren temel tıp eğitimini Antalya’da Topçular’daki geçici tıp fakültesi binasında vermeye başlamıştır. 1981 yılında Antalya Kepez'de yer alan Göğüs Hastalıkları Hastanesi’nde klinik bilimler eğitimine başlanmıştır. 1982 yılında Akdeniz Üniversitesi’nin kuruluşu ile adı Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi olarak değiştirilmiştir. 1988 yılından itibaren poliklinik hizmetleri, Üniversitemizin merkez kampüsündeki binalarda verilmeye başlamıştır. 1991 yılında Temel Bilimler bölümü Topçular’daki geçici binadan kampüsteki yeni yerine taşınmıştır. 1997 yılında Kepez’deki geçici hastanede hizmet veren tüm birimler kampüsteki 425 yataklı yeni hastanemize taşınmıştır. 1998 yılında yapımına başlanan 150 yataklı Acil-Yardım, Travma ve Organ Nakli Hastanesi 1999 yılında tamamlanarak ana hastane ile bütünlük içinde hizmete girmiştir. 2001 yılında hizmete açılan C blok ile beraber yatak kapasitesi 775’e ulaşmıştır. 2005 yılında H Blok tamamlanarak yeni poliklinik alanları oluşturulmuş, Günümüze kadar sırası
ile C blok, K Blok, L Blok ve G Blok açılarak hasta bakım ve idari alanları artırılmıştır.
Temel Tıp Bilimleri üniversite kampüsü içinde 22.000 m2 örtülü alana sahiptir. Öğrenci Laboratuvarları 3310 m2 Öğrenci Derslikleri 2950 m2'dir. Buradaki modern ders araç ve gereçleri ile donatılmış derslik ve laboratuvarlarda Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) oturumları ve interaktif yöntemlerle teorik ve uygulamalı eğitim yürütülmektedir.
Kazanılan Derece
Tıp Doktoru
Kabul Koşulları
12 yıllık zorunlu eğitimi tamamlamak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sınavında başarılı olmak
Üst Kademeye Geçiş
Yoktur
Mezuniyet Koşulları
6 yıllık tıp eğitimini başarı ile tamamlamak
Mezun İstihdam Olanakları
Kamu ve Özel Sektör Sağlık Kuruluşlarında hekim olarak çalışır.
Ölçme ve Değerlendirme
Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde yıllara göre yapılan sınavlar ve bu sınavların ölçmeyi hedeflediği yetkinlik alanları aşağıda sunulmuştur:

Tıp Fakültesi programında yıllara göre ölçülen yetkinlik alanları

Dönem I ve II’de
• Kurul içi, kurul sonunda yapılan pratik sınavlarda bilgi ve beceriyi,
• ÖÇM değerlendirmesinde yapılandırılmış bir form ile bilgi, beceri ve tutumu,
• PDÖ sınavlarında çoktan seçmeli sınav ile bilgiyi, CORE sınavı ile bilgi ve klinik akıl yürüme becerisini, eğitim yönlendiricisi değerlendirmesi ile tutumu,
• Kurul içi, kurul sonu, yıl sonu ve yıl sonu ikinci sınavlarında yapılan çoktan seçmeli sınav ile bilgiyi,

Dönem III’te
• Kurul içi, kurul sonunda yapılan pratik sınavlarda bilgi ve beceriyi,
• Mesleksel Beceri Bloğu (MBB) değerlendirmesi (OSCE sınavı) ile bilgi, beceri ve tutumu,
• Kurul içi, kurul sonu, yıl sonu ve yıl sonu ikinci sınavlarında yapılan çoktan seçmeli sınav ile bilgiyi,

Dönem IV ve V’te
• Uygulama ve yapılandırılmış sınavlar ile (OSCE, yapılandırılmış sözlü sınavları, pratik sınavlar gibi) bilgi, beceri ve tutumu,
• Kuramsal sınav ile bilgiyi ölçen sınavlar yapılmaktadır.

Dönem VI’da
• Öğrencinin başarısı, staj sonunda öğrencinin devamlılığı ve başarısı yönünden değerlendirilir; Dönem VI Kılavuzunda belirlenen değerlendirme kriterlerine uygun şekilde, öğrencinin başarısı, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, yazdıkları hasta görüşmeleri, epikrizler, hastalar ile iletişimleri, nöbetler, katıldıkları seminerler, klinik toplantılardaki başarıları, yapılan sınavlar, ödevler, araştırma ve benzeri uygulamalar ayrı ayrı göz önüne alınarak değerlendirilir.



https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=3