Heykel - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi ÖZEL YETENEK
Program İçeriği

1999/2000 öğretim yılında eğitim ve öğretime başlayan Heykel bölümü, kurulduğu günden itibaren programında gerçekleştirdiği değişikliklerle yeniliğe açık, kendini yenileyen, sanat dünyasına alanında donanımlı; belirli düzeyde bilgi birikimine sahip; kendine güvenen ve çağını yakalayan yaratıcı bireyler kazandırmayı hedeflemiştir. Heykel Bölümü, heykel malzemelerinin çok yönlülüğünün sınırlarını kavrayarak, modern teknolojiyi kullanmanın yanı sıra araştırma ve yaratıcılığın önemini de vurgulayan bir eğitim anlayışına sahiptir. Öğrencilerinin bilgilerini artırma, yaratıcılık ve yeteneklerini geliştirme, çağdaş sanatın önem ve gerekliliğini vurgulamak için düzenli olarak projeler, kültürel ve sanatsal aktiviteler organize edip, verdiği eğitimi zenginleştirmektedir. Heykel bölümü eğitim ve öğretim programı, Türkiye’de ve dünyada bu dalda eğitim yapan üniversitelerin lisans programları ile ülkemizdeki orta öğretimin niteliği dikkate alınarak hazırlanmıştır. Bu programda, heykel dersleri bölümün temel dersleri olacak şekilde; geleneksel, çağdaş malzeme ve tekniklerle biçimlendirme sorunlarını inceleyen; kompozisyon ve anlatım olanaklarını araştıran; özgünlüğü sorgulayan bir süreci kapsayacak şekilde yıllar içerisine yayılmıştır. Mesleki teknikleri öğretmeyi amaçlayan uygulamalı dersler alt sınıflara çekilip; içerikleri bilgilendirmeye dayalı teorik dersler ara sınıflara, yoruma dayalı teorik dersler ise üst sınıf programlarına yerleştirilmiştir. Dört yıl süren bu eğitim ve öğretim programı bir diploma çalışmasıyla (sergi ya da büyük ölçekli çalışma) tamamlanmaktadır. Heykel Bölümünde öğrenci, bölüm zorunlu derslerin yanında bölüm ya da bölüm dışı seçimlik ders havuzundan başka disiplinlerden de dersler seçebilmektedir.

Heykel Bölümünde öğrenim I. yılın sonunda öğrencinin çalışacağı atölyeyi seçme sistemine dayanır. Heykel Bölümünde okuyan öğrenci Modelaj, Doğrudan Biçimlendirme Heykel Atölyesi ve Serbest Anlatım Heykel Atölyelerini yürüten öğretim elemanının atölyesinden birini seçer. Bu seçim her yarıyıl başında yeniden yapılır. Her dönem aynı atölye seçilebileceği gibi farklı atölyeler de seçilebilmektedir.

Misyonumuz; sorgulayıcı, araştırmacı, yaratıcı kimliğini açığa çıkaran bir eğitim programı ekseninde her türlü anlatım dilini kullanarak kendilerini ifade edebilecek teknik ve düşünsel donanıma sahip heykeltıraşlar yetiştirmektir. Heykel alanında çağın gerektirdiği teorik ve sanatsal donanıma sahip uluslararası ve ulusal ortamda varlık gösterebilecek ülke ve dünya sorunlarından haberdar, katılımcı, yaratıcı, üretken bireyler kazandırmaktır. Yaşam boyu öğrenme-eğitim ilkesi çerçevesinde uzmanlık alanında bilgi üretme kavrayışına sahip sürekli gelişmeye açık bireyler yetiştirmektir.

Vizyonumuz; Sanatsal tasarımlar alanında, ulusal ve uluslararası olarak saygınlığı artan gerçekleştirdiği yenilikçi akademik çalışmalar ile evrensel düzeyde başarılara imza atan bir bölüm olmaktır. Çağdaş sanat eğitiminde son gelinen aşamaları dikkate alarak mevcut teknik olanakları ve program içeriğini sürekli, güncelleyerek geliştirmektir.

Amacımız; Heykel bölümü, çağdaş sanat anlayışının gereklerini uygulayan, toplumsal ve bireysel değerlerin bilincinde, düşünen ve yorumlayabilen özgün heykel tasarımı oluşturabilecek yaratıcı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Hedefi, programını sürekli olarak yenileyerek kendine güvenen, yaratıcı, çağdaş ve her bakımdan eksiksiz bireyler yetiştirmektir.


Bölüm Başkanı
Doç. HANİFE NERİS YÜKSEL
Tarihçe
Heykel Bölümü 1999-2000 eğitim öğretim yılında öğretime başlamıştır. 2006 yılında merkez kampüse taşınarak eğitimine devam etmektedir. Heykel Bölümü’nde modelaj atölyesi dışında taş, ahşap, metal ve serbest anlatım tekniğine olanak veren atölyeleri uygulamaları öğrencinin seçimine bağlı olarak sanatının yönünü belirlemektedir. Aynı zamanda kültürel yapısını da zenginleştiren Heykel Bölümü eğitim programı, her geçen gün çağın değişimi ve sanatın gelişimine paralel bir yol izlemektedir.
Kazanılan Derece
Lisans Derecesi
Kabul Koşulları
Heykel Anasanat Dalına giriş için ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış ve ulusal üniversite sınavında yeterli puanı almış olmak ve özel yetenek sınavında başarılı olmak gerekmektedir. (Güzel Sanatlar Fakültesi Yetenek Sınavı Yönergesi)
Üst Kademeye Geçiş
YÇ-AYA: 2
AYÇ-YBÖ: 7
Mezuniyet Koşulları
Heykel Anasanat Dalı Lisans Programından mezun olmak için en az 168 ulusal (240 AKTS) krediyi tamamlamış ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Mezunlar, serbest heykel sanatçılığının yanı sıra anıtsal ve mimari uygulamalara dayalı heykel sanatçılığı, çevre tasarımcılığı, çeşitli kuruluşlarda sanat eğitimciliği ve sanat danışmanlığı, madalyon ve takı tasarımcılığı, televizyon ve tiyatro dekoratörlüğü yapmaktadırlar.
Ölçme ve Değerlendirme
Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri bilgi paketinde yer alan Ders Öğretim Planında tanımlanmıştır. Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak Akdeniz Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.



https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=152