1999/2000
öğretim yılında eğitim ve öğretime başlayan Heykel bölümü, kurulduğu günden
itibaren programında gerçekleştirdiği değişikliklerle yeniliğe açık, kendini
yenileyen, sanat dünyasına alanında donanımlı; belirli düzeyde bilgi birikimine
sahip; kendine güvenen ve çağını yakalayan yaratıcı bireyler kazandırmayı hedeflemiştir.
Heykel Bölümü, heykel malzemelerinin çok yönlülüğünün sınırlarını kavrayarak,
modern teknolojiyi kullanmanın yanı sıra araştırma ve yaratıcılığın önemini de
vurgulayan bir eğitim anlayışına sahiptir. Öğrencilerinin bilgilerini artırma,
yaratıcılık ve yeteneklerini geliştirme, çağdaş sanatın önem ve gerekliliğini
vurgulamak için düzenli olarak projeler, kültürel ve sanatsal aktiviteler
organize edip, verdiği eğitimi zenginleştirmektedir. Heykel bölümü eğitim ve
öğretim programı, Türkiye’de ve dünyada bu dalda eğitim yapan üniversitelerin
lisans programları ile ülkemizdeki orta öğretimin niteliği dikkate alınarak
hazırlanmıştır. Bu programda, heykel dersleri bölümün temel dersleri olacak
şekilde; geleneksel, çağdaş malzeme ve tekniklerle biçimlendirme sorunlarını
inceleyen; kompozisyon ve anlatım olanaklarını araştıran; özgünlüğü sorgulayan
bir süreci kapsayacak şekilde yıllar içerisine yayılmıştır. Mesleki teknikleri
öğretmeyi amaçlayan uygulamalı dersler alt sınıflara çekilip; içerikleri
bilgilendirmeye dayalı teorik dersler ara sınıflara, yoruma dayalı teorik
dersler ise üst sınıf programlarına yerleştirilmiştir. Dört yıl süren bu eğitim
ve öğretim programı bir diploma çalışmasıyla (sergi ya da büyük ölçekli
çalışma) tamamlanmaktadır. Heykel Bölümünde öğrenci, bölüm zorunlu derslerin
yanında bölüm ya da bölüm dışı seçimlik ders havuzundan başka disiplinlerden de
dersler seçebilmektedir.
Heykel
Bölümünde öğrenim I. yılın sonunda öğrencinin çalışacağı atölyeyi seçme
sistemine dayanır. Heykel Bölümünde okuyan öğrenci Modelaj, Doğrudan
Biçimlendirme Heykel Atölyesi ve Serbest Anlatım Heykel Atölyelerini yürüten
öğretim elemanının atölyesinden birini seçer. Bu seçim her yarıyıl başında
yeniden yapılır. Her dönem aynı atölye seçilebileceği gibi farklı atölyeler de
seçilebilmektedir.
Misyonumuz;
sorgulayıcı, araştırmacı, yaratıcı kimliğini açığa çıkaran bir eğitim programı
ekseninde her türlü anlatım dilini kullanarak kendilerini ifade edebilecek
teknik ve düşünsel donanıma sahip heykeltıraşlar yetiştirmektir. Heykel
alanında çağın gerektirdiği teorik ve sanatsal donanıma sahip uluslararası ve
ulusal ortamda varlık gösterebilecek ülke ve dünya sorunlarından haberdar,
katılımcı, yaratıcı, üretken bireyler kazandırmaktır. Yaşam boyu öğrenme-eğitim
ilkesi çerçevesinde uzmanlık alanında bilgi üretme kavrayışına sahip sürekli
gelişmeye açık bireyler yetiştirmektir.
Vizyonumuz;
Sanatsal tasarımlar alanında, ulusal ve uluslararası olarak saygınlığı artan
gerçekleştirdiği yenilikçi akademik çalışmalar ile evrensel düzeyde başarılara
imza atan bir bölüm olmaktır. Çağdaş sanat eğitiminde son gelinen aşamaları
dikkate alarak mevcut teknik olanakları ve program içeriğini sürekli,
güncelleyerek geliştirmektir.
Amacımız;
Heykel bölümü, çağdaş sanat anlayışının gereklerini uygulayan, toplumsal ve
bireysel değerlerin bilincinde, düşünen ve yorumlayabilen özgün heykel tasarımı
oluşturabilecek yaratıcı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Hedefi,
programını sürekli olarak yenileyerek kendine güvenen, yaratıcı, çağdaş ve her
bakımdan eksiksiz bireyler yetiştirmektir.