Pazarlama (İÖ) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi EA
Program İçeriği
Pazarlama kavramı, Amerikan Pazarlama Birliği (AMA) tarafından “Müşteriler, iş ortakları ve toplum geneli için bir değere sahip olan sunumların yaratılması ve iletilmesine yönelik etkinlikler, kurumlar ve süreçler bütünü” olarak tanımlanmaktadır. Bu doğrultuda, değişken pazarlama dinamikleri çerçevesinde müşteri temelli bir pazarlama stratejinin tasarlanması ve müşteri ihtiyaçlarının anlaşılması, müşteri ilişkilerinin kurulmasında ve müşteri sadakatinin elde edilmesinde hayati bir öneme sahiptir. Bu kapsamda öğrencilerimize; Reklamcılık, Markama ve Marka Değeri, Rekabet, Tüketici Davranışları, Ürün Inovasyonu, Küresel Pazarlama, Müşteri İlişkileri ve Müşteri Deneyimler, Dağıtım Kanalları/Perakendecilik, Tedarik Zinciri, Lojistik, Sosyal Ağlar, Fiyatlandırma, Yasal ve Sosyal Konular, Pazarlama İletişimi, Yeni Ürün Geliştirme, Pazarlama Karar Destekleri, Örgütsel Süreçler, Halkla İlişkiler, Satış, Örgütsel Satın Alma Davranışı, Araştırma Teknikleri ve Araçları, Teknoloji Özellikli Pazarlama, Pazar Odaklılık öğretilmektedir.


 


Öğrencilerini söz konusu ortama hazırlamak üzere gerekli görülen teorik ve pratik bilgiyle, iş yerinde eğitimler sağlayarak mesleki tecrübeyle, paket programlar kullanacak teknolojik yetenek ve beceriyle donatmayı misyon edinen Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Pazarlama Bölümü kısa zamanda ülke genelinde, uzun vadede ise dünya çapında pazarlama konusunda kendisinden söz ettirecek bir yapıya sahip olmayı amaçlamaktadır. Bölümümüz Türkiye’nin ilk dört yıllık eğitim veren ilk Pazarlama bölümüdür.

Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Mustafa GÜLMEZ
Tarihçe
2010 yılında kurulan Pazarlama Bölümü 2012-2013 eğitim-öğretim yılında birinci öğretim, 2013-2014 eğitim öğretim yılında ise ikinci öğretim programlarıyla lisans eğitimine başlamıştır. Ayrıca 2016-2017 eğitim-öğretim bahar döneminde Pazarlama tezli yüksek lisans programı öğrenci kabul etmiştir.
Kazanılan Derece
4 yıllık eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan, en az 240 AKTS’ye sahip öğrencilere Pazarlama alanında lisans derecesi verilir.
Kabul Koşulları
Akdeniz Üniversitesi Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yüksek öğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için Akdeniz Üniversitesi Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır.
Üst Kademeye Geçiş
Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF,DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Pazarlama Lisans programında mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Bölüm mezunlarımız; kamu kurumlarının, bankaların, holding ve şirketlerin, turizm işletmelerinin ve diğer tüm işletmelerin pazarlama, satış, halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım, lojistik yönetimi gibi benzer bölümlerde marka yöneticisi, sosyal medya uzmanı, pazarlama uzmanı, satış mühendisi, halkla ilişkiler uzmanı, reklam ve tutundurma uzmanı, müşteri ilişkileri yöneticisi, tüketici, pazar, pazarlama ve kamuoyu araştırma uzmanı, mağaza yöneticisi, ürün geliştirme uzmanı olarak çalışma olanaklarına sahiptirler. Ayrıca, üniversitelerin işletme, halkla ilişkiler, pazarlama ve lojistik bölümlerinde öğretim elemanı olarak ta çalışabilirler. Türk Patent ve Marka Enstitüsü’nün patent ve marka vekili sınavına girerek vekil olma şansına da sahiptirler.
Ölçme ve Değerlendirme



https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=1024