Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
7EEE 475Game Programming3+0+03503.07.2024

 
Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders, oyun tasarımı ve programlamanın temel konseptlerini kapsar. Dönemin sonunda öğrenciler bir mobil veya PC oyunu geliştirmiş olacaklardır. Bu ders, Unity kullanarak oyun tasarlamanın mekanik, oynanabilirlik ve grafik yönlerine odaklanacaktır.
Dersin İçeriği Oyun Tasarımı. Unity. Çok oyunculu oyunlar. Oyunlarda yapay zeka. Ses. Paketlenmesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi Sinan Hanay
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar The Art of Game Design, Jesse Schell.
Unity in Action, Third Edition, Josep Hocking.
Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson
Game Programming Patterns, Robert Nystrom.
Ders Notları Unity in Action, Third Edition, Josep Hocking.
Game Programming Patterns, Robert Nystrom. The Art of Game Design, Jesse Schell.
Dökümanlar https://gameprogrammingpatterns.com/

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Mühendislik Bilimleri %40
Mühendislik Tasarımı %40
Alan Bilgisi %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav-Yıl İçi S. 1 % 10
Ödev / Seminer 3 % 30
Dönem Ödevi / Proje 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
6
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 13 4 52
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 3 39
Ödevler 3 12 36
Ara Sınavlar 1 5 5
Proje 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 182

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Oyun programlama kavramını açıklayabilme
2 Başlangıç düzeyinde oyun yazılımı geliştirebilme
3 Oyun geliştirme platformlarını kullanabilme
4 Başlangıç seviyesinde üç boyutlu oyunlar geliştirebilme

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Oyun Programlamaya Giriş
2 Oyun Mimarisi ve Oyun Mantığı
3 Akıllı Tasarım Teknikleri ve Doğru Bellek Kullanımı
4 Unity 3D Programlamaya Giriş
5 Kullanıcı Arayüz Programlama
6 Klavye, Fare Cihazlarından Girdi Alımı
7 Arasınav
8 Oyun Olay Yönetimi
10 Oyun İçinde Ses Kullanımı
11 Kameralar ve Işıklandırma
12 Ağ Oyunları
13 Oyunlarda Yapay Zeka
14 Proje Sunumları

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Tüm 4 3 3 2 3 2 2 3 3 4 4
Ö1 4 2 2 1 5 2 4 4 3 3 2
Ö2 3 4 4 3 1 2 1 1 2 4 5
Ö3 4 2 2 1 2 1 1 1 3 4 5
Ö4 4 2 2 1 5 2 4 4 3 3 2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=2538129&curProgID=39&lang=tr