Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2KPD 102Kariyer Planlama1+0+012

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çevre Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerimizin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Akdeniz Üniversitesi Kariyer Merkezimiz ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Dersin İçeriği Kariyer Planlama dersi, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından oluşturulan taslak çerçevesinde, her hafta için hazırlanmış video ve etkinlikler ile üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası örgütlerden davet edilecek misafir eğiticilerle işlenir. Ders kapsamına dâhil edilecek destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirecek ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmış olup uygulamalı etkinlikler ile desteklenmiştir. Akdeniz Üniversitesi Kariyer Merkezi, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine destek olacak deneyim imkânları sunan faaliyetler ile dersi uygulamalı olarak takip edecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Aslı Seyhan ÇIĞGIN
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Dersin öğretim üyesi tarafından seçilen destekleyici kitap, dergi, makale ve çevrimiçi kaynaklar
Örnek video, belgesel ve filmler.
Ders içeriği ve öğretim elemanı değerleme formları.
Beceri/yetkinlik değerleme envanterleri.
Kariyer Ofisi tarafından hazırlanan kılavuzlar.
Kariyer Merkezi katkısıyla düzenlenen kariyer etkinlikleri (Kariyer Fuarı, Seminerler, Bilgilendirme Oturumları, Mentörlük, Mezunlarla Buluşma, Sektör Panelleri, Vaka Çalışmaları, Mülakat Simülasyonları vb.)
Mülakat simülasyonu, örnek olay/atölye çalışması vb. interaktif etkinlikler.
1. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilen ders içeriğini destekleyen videolar. 2. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü. 3. Yetenek Kapısı platformu. 4. Ders sonu değerleme formu
1. Öğrencinin bu dönem alacağı derslerin hangi bilgi, beceri ve yetkinlikleri kendisine kazandıracağını ders eğiticilerine sorarak bir yazı hazırlaması. 2. Öğrencinin 4. modülde anlatılan becerilerden hangilerini üniversite hayatında kazanmak istediğine dair bir yazı hazırlaması. 3. Öğrencinin hangi STK'da çalışmak istediğine dair bir araştırma yapıp yazı hazırlaması. 4.”Hayalinde bir girişimcilik hikâyesi var mı?” sorusu ile ilgili araştırma yaparak yazı hazırlanması. 5. Öğrencinin Yetenek Kap

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 1 14
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 5 50
Uygulama 1 1 1
Proje 2 2 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 70

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanınması: Öğrencinin Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olmasının sağlanması ve Kariyer Merkezi ile öğrenci arasında bağ kurulması.
2 Öz Farkındalığın Artırılması: Öğrencinin; zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik gibi kavramları öğrenmesi ve bu kavramların kariyer ile olan bağlantısını kurması.
3 Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi: Öğrencilerin, kamu sektörü, özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıması, sektörler arası farklılıkları kavraması ve bu sektörlerdeki çalışma hayatını görmesi.
4 İnce Becerilerin Geliştirilmesi: Kariyer sürecinde ince becerilerin geliştirilmesinin önemi hakkındaki farkındalığın artırılması.
5 Kariyer Planlamasına Katkı Sağlamak için Yapılabilecek Faaliyetlerin Keşfedilmesi: Öğrencilerin üniversite hayatları boyunca dersleri dışında kariyerlerine katkı sağlayabilecek faaliyetler konusunda bilgilendirilmesi.
6 Uluslararası Değişim Programlarının Tanınması: Öğrencilerin, uluslararası değişim programlarının kişisel gelişime ve akademik hayata sağladığı katkıları ve kariyer planlarına olumlu yansımaları hakkında farkındalık kazanması.
7 Yetenek Kapısının Tanınması: Öğrencinin Yetenek Kapısı yoluyla Kariyer Merkezlerinden danışmanlık alınabileceğini, fuar, seminer, çalıştay gibi faaliyetlere ve staj ilanlarına başvuru yapılabileceğini öğrenmesi.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 KARİYER YOLCULUĞUN BAŞLADI İLK DURAK: KARİYER MERKEZİ Kariyer planlama dersi nedir? Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? Kariyerime ilk adım videosu Kariyer Merkezi faaliyetleri tanıtım videosu
2 BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? - ZEKÂ VE KİŞİLİK Zekâ ve kişilik nedir? Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? Bunları biliyor musunuz? Zekâ ve kişilik videosu
3 BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? - KİŞİSEL ÖZELLİKLER Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? Bunları biliyor musunuz? Kişisel özellikler videosu
4 KARİYER YOLUNDA FARK YARATMANIN ANAHTARI: BECERİLER İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var? İnce beceriler ve teknik beceriler videosu
5 KARİYER NEDİR? Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması. Sizce kariyer nedir? Peki aslında nedir? videosu.
6 KARİYERİME NASIL HAZIRLANIRIM? Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler). Kariyerime katkı sağlayacak faaliyetler videosu Geçmişime Notlar Röportaj videosu
7 SEKTÖR GÜNLERİ- SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ULUSAL Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. Yeşilay videosu (röportaj ve kurum faaliyetleri) Kızılay videosu (röportaj ve kurum faaliyetleri)
8 SEKTÖR GÜNLERİ- SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ULUSLARARASI Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler Yeryüzü Doktorları (röportaj ve kurum faaliyetleri) Birleşmiş Milletler (röportaj ve kurum faaliyetleri)
9 SEKTÖR GÜNLERİ-KAMU SEKTÖRÜ Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. Kamu sektöründe stajyerlerden ve farklı kademelerde çalışanlardan kariyer hikayeleri.
10 SEKTÖR GÜNLERİ- ÖZEL SEKTÖR Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. Özel sektörde stajyerlerden ve farklı kademelerde çalışanlardan kariyer hikâyeleri.
11 SEKTÖR GÜNLERİ-AKADEMİ Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. Akademide farklı kademelerde çalışanlardan kariyer hikâyeleri.
12 SEKTÖR GÜNLERİ-GİRİŞİMCİLİK Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. Girişimcilik hikâyeleri
13 YETENEK KAPISI İLK ÖZGEÇMİŞİMİ YAZIYORUM Yetenek Kapısı nedir? Öğrenciler için faydası nedir? Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? Özgeçmiş nasıl olmalıdır? Yetenek Kapısı kullanımı videosu Özgeçmişimi nasıl hazırlamalıyım?
14 DERS DEĞERLEMESİ Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Tüm 5
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=2298369&curProgID=36&lang=tr