Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çevre Mühendisliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Prof.Dr. Hasan Merdun
|
Dersi Verenler
|
Yok
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi. Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık. Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları. Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları. Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|