Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çevre Mühendisliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, Türkiye Cumhuriyeti'nin hangi koşullarda kurulduğu, Atatürk'ün büyük devlet adamı, inkılâpçı kişiliği ve önderliği, Türk toplumunu çağdaş milletler seviyesine çıkarmak için gerçekleştirilen Atatürk İlke ve İnkılâpları, devletin ve toplumun yeniden yapılanması sonucu toplumda meydana gelen siyasî, sosyal, iktisadî ve kültürel gelişmeler ile iç ve dış siyasî olaylara ilişkin bilgileri edinmelerini sağlamak. Yaşadığı Çağı ve içinde yaşadığı dünyayı anlamalarına katkıda bulunmak.
|
Dersin İçeriği
|
Siyasi İnkılâplar: Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı, Halifeliğin Kaldırılması, Anayasal Hareketler, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar Ve Yeni Hukuk Düzeni, Eğitim Ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Ekonomik Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923–1938) ,Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Devletçilik, Laiklik, İnkılâpçılık, Bütünleyici İlkeler, Atatürk Sonrası Türkiye (İç Ve Dış Siyasi Gelişmeler)
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. FATMA ÇETİN Öğr.Gör. MURAT ÖNAL Öğr.Gör. KORAY ERGİN Öğr.Gör. AHMET KISA Öğr.Gör. NURDAN ÇETİNKAYA Öğr.Gör. BENGİ KÜMBÜL UZUNSAKAL Öğr.Gör. MURAT BOZ Öğr.Gör. MEHMET KÜÇÜK Öğr.Gör. MUSTAFA MALHUT
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Durmuş Yalçın vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II Fahir Armaoğlu, XX. Yüzyıl Siyasi Tarihi Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk Mustafa Kemal Atatürk, Atatürk'ün Bütün Eserleri Ali İhsan Gencer, Sabahattin Özel, Türk İnkılâp Tarihi Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu Sina Akşin, Türkiye’nin Yakın Tarihi Stanford Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%30
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%20
|
|
Alan Bilgisi
|
%50
|
|
|