Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2ÇEV 7012Atıksu Arıtımında Kullanılan Dezenfeksiyon Yöntemleri3+0+038

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Doktora
Bölümü / Programı Çevre Mühendisliği (DR)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Biyolojik arıtma sistemlerinde işletme problemlerine yol açan filamentli mikroorganizmaların tanıtılması, oluşturdukları kabarma ve köpük sorunlarının kontrolünün öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Aktif çamur mikroorganizmalarını genel değerlendirme, Filamentli mikroorganizmalar ve tanı yöntemleri, Kabarma ve köpürme mikrobiyolojisi, Aktif çamurda kabarma ve köpürmeyi etkileyen faktörler, kabarma ve köpürmede kullanılan indeksler ve skalalar, Kabarma kontrolü uygulamaları, Köpürme kontrolü uygulamaları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi Gönül TUğrul İÇEMER
Dersi Verenler Doç.Dr. GÖNÜL İÇEMER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1
1. D. Jenkıns, M.G. Rıchard, and G.T. Daıger (1994).Manual On The Causes and Control Of Actıvated Sludge Bulkıng And Foamıng.
2. M. Rıchard (1989). Actıvated Sludge Mıcrobıology.
3. G. Bıtton (1994).Wastewater Mıcrobıology.
4. J. Seviour and L.L. Blackall (1999). The Microbiology of Activated Sludge.
5. General Microbiology, (Stanier R. Y., Ingram J.L., Wheelis M.L., Painter R.R.) McMillan Publications, 1989.
Linkler: http://www.epa.gov/nerlcwww/

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %15
Mühendislik Bilimleri %30
Mühendislik Tasarımı %30
Fen Bilimleri %30
Alan Bilgisi %5

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav-Yıl İçi S. 1 % 10
Ödev / Seminer 2 % 30
Dönem Ödevi / Proje 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
5
% 110

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 2 25 50
Ara Sınavlar 1 25 25
Proje 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 8 229

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 1Aktif çamur mikroorganizmaları, filamentli organizmalar ve kontrolüne yönelik bilgi sahibi olur
2 Arıtma tesislerinde işletilmesini yönetme süreçlerine yönelik bir anlayış geliştirir
3 Arıtma sistemlerini bütünleşik bir yaklaşımla analiz ederek filamentli organizmaların oluşturduğu ekolojik ve sağlık risklerinin kavrar
4 Çevre biyoteknoloji uygulamalarında temel laboratuvar beceri ve teknikleri çalışmalarını yürütür
5 Bilgi teknolojilerini kullanarak bilimsel içerikli sözlü ve yazılı materyallerin hazırlanması, düzenlenmesi uygulamalarının yapar
6 Arıtma tesisinde kabarma ve köpürme sorunlarına diğer bilim dallarıyla ilgili temel bilimsel altyapısının geliştirilmesinde bilgi sahibi olur
7 Çevre koruma, optimum kaynak kullanımı ve sürdürülebilirlik kavramlarına vakıf olma ve sürdürülebilirlik gereklerini yerine getirme becerisi kazanır
8 ..


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Aktif çamur mikroorganizmalarını genel değerlendirme,
2 Filamentli mikroorganizmalar
3 Filamentli mikroorganizmaların tanı ve sayım yöntemleri
4 Kabarma mikrobiyolojisi .. ..
5 Köpürme mikrobiyolojisi .. ..
6 Aktif çamurda kabarma ve köpürmeyi etkileyen faktörler, Flok yapısı, (Makro ve Mikro Flok Yapıları) çamur karakteristiği, fiziksel ve kimyasal faktörler. .. ..
7 Causes bulking and Foam Formation .. ..
8 Kabarma ve köpürmede kullanılan indeksler ve skalalar, Köpük kararlılığı, köpük potansiyeli vb. .. ..
9 Arasınav .. ..
10 Kabarma ve köpürmede kullanılan indeksler ve skalalar .. ..
11 Kabarma kontrolü uygulamaları .. ..
12 Köpürme kontrolü uygulamaları. .. ..
13 Aktif Çamur Arıtma Sistemlerinde Çökelme Problemleri .. ..
14 Kabarma ve Köpük Problemi Kontrolü: Uygulamalar .. ..
15 Kabarma ve Köpük Problemi Olan Bir Arıtma Sisteminin Ziyaret Edilmesi .. ..


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Ö1 3 4
Ö2 3 3
Ö3 4
Ö4 5 3 5
Ö5 4 5 3 4 5 3
Ö6 2 5 5 4 2 3 4
Ö7 2 5
Ö8 2 4 2 4 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=2142445&curProgID=583&lang=tr