Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ÇEV 7011Çevre Politikaları ve Analizi3+0+038

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Doktora
Bölümü / Programı Çevre Mühendisliği (DR)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dünyadaki ve Türkiye deki “çevreci”akımları incelemek ve bunların insan-doğa ilişkileri üzerindeki etkisini araştırmak.
Dersin İçeriği Türkiye, Avrupa Birliği ve diğer ülkelerde uygulanmakta olan çevre politikaları, Etkin politika dizaynı, çevresel politika araçları, ekonomik araçlar, çevre politikalarının değerlendirilmesi, çevre politikalarının etkinleştirilmesi
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. Bülent TOPKAYA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Keleş, R., Hamamcı, C., Çevrebilim, İmge Yayınevi, Ankara, 2002
Brundlandt, G. H., Our Common Future, Oxford University Press, Oxford, 1997.
Schellnhuber., et.al., World in transition. New structures for global environment.
• Keleş, R., Hamamcı, C., Çevrebilim, İmge Yayınevi, Ankara, 2002
• Brundlandt, G. H., Our Common Future, Oxford University Press, Oxford, 1997.
• Schellnhuber., et.al., World in transition. New structures for global environment.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %20
Mühendislik Bilimleri %20
Sosyal Bilimler %20
Fen Bilimleri %20
Sağlık Bilimleri %20

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav-Yıl İçi S. 1 % 20
Ödev / Seminer 7 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
9
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 7 21 147
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 8 240

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çevreciliğin tarihsel sürecini analiz eder
2 Dünyada ve Türkiye’deki önemli çevre sorunlarını ve nedenlerini analiz eder ve karşılaştırır.
3 Çevre sorunlarının çözümü için mevcut stratejileri karşılaştırır ve değerlendirir.
4 Çevre problemlerinin önlenmesi için uygulanan mevcut politika ve mevzuatı analiz eder.
5 Çevre sorunları oluşmadan önleme konusunda öneriler geliştirir.
6 AB çevre politikaları ve uyum sürecini yorumlar.
7 Ulusal ve uluslar arası çevre hukuku nu özetler.
8 Dünyada uygulanmakta olan çevre politikası araçlarını karşılaştırır ve önerilerde bulunur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Çevre sorunlarının ortaya çıkışının tarihsel olarak incelenmesi
2 ‘Çevre Tarihi’ nedir? Mevcut çevresel yaklaşımlar (antroposentrik, ekosentrik, vb.)
3 ‘Çevrecilik’ hareketinin ortaya çıkışı ve geçirdiği aşamalar
4 Uluslararası çevre ile ilgili gelişmeler (Stockholm Konf.) ve Türkiye’deki yansımaları
5 DPT Kalkınma Planları’nda yer alan çevre politikaları (V Yıllık Kalkınma Planları) ve bunların uygulamaya aktarılması
6 Sürdürülebilir kalkınma nedir? Sürdürülebilirlik göstergeleri nelerdir? Sürdürülebilir Kalkınma ülkemizde ne şekilde uygulanmaktadır?
7 Rio ve Johannesburg zirveleri ve Türkiye
8 AB Çevre Politikaları (Neden ortak bir politikaya ihtiyaç duyuldu, eylem planları, Avrupa Tek Senedi, Maastricht Ant., AB Çevre Politikasının hedefleri ve uygulamalar)
9 AB Çevre Politikaları ve Türkiye’deki yansımaları ve Çevre Politikalarının oluşumunda sivil toplum örgütlerinin önemi ve rolü
10 Ara sınav
11 Çevre etiği nedir?
12 Önerilen çevre politikaları
13 Türkiye’deki çevre mevzuatı (ulusal)
14 Türkiye’deki çevre mevzuatı (uluslararası taraf olunan antlaşmalar)


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Tüm 5 5 5
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7
Ö8

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=2142436&curProgID=583&lang=tr