Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Yüksek Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çevre Mühendisliği (YL)
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Biyolojik dönüşümü sağlayan mikroorganizmaların fonksiyonları, mikrobiyal populasyon ile ilgili karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri, klasik mikrobiyal teknikler ve moleküler tanımlama yöntemleri ile mikrobiyal grupların belirlenmesi ve aktif çamur dinamiği hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Hücre yapısı, Mikrobiyal gruplar; Bakteriler, Küfler, Algler, Protozoalar ve Virüsler, Mikrobiyal büyüme kinetiği, Kesikli ve sürekli sistemde büyüme kinetikleri, Mikrobiyal büyümenin ölçülmesi, Aktif çamur prosesi, Aktif çamurda bulunan organizmalar, Aktif çamur proseslerinde normal mikrobiyal topluluk, Aktif çamur mikrobiyolojisi, Aktif çamurda flok oluşumu, Aktif çamur tesislerinde filamentli çamur yüzmesi, Flamentli çamur yüzmesi nedenleri, mikrobiyolojisi ve kontrolü, Aktif çamur prosesinde köpük oluşumu, Köpük oluşum nedenleri, mikrobiyolojisi ve kontrolü, Aktif çamurda mikrobiyal topluluğun tanımlanmasında kullanılan moleküler teknikler, Nitrifikasyon mikrobiyolojisi, Denitrifikasyon mikrobiyolojisi, Fosfor giderim mikrobiyoloji.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr.Öğr.Üyesi Gönül Tuğrul İÇEMER
|
Dersi Verenler
|
Doç.Dr. GÖNÜL İÇEMER
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
General Microbiology, (Stanier R. Y., Ingram J.L., Wheelis M.L., Painter R.R.) McMillan Publications, 1989. M. Rıchard (1989). Actıvated Sludge Mıcrobıology. G. Bıtton (1994).Wastewater Mıcrobıology. Linkler: http://www.epa.gov/nerlcwww/ J. Seviour and L.L. Blackall (1999). The Microbiology of Activated Sludge.
|
|
D. Jenkıns, M.G. Rıchard, and G.T. Daıger (1994).Manual On The Causes and Control Of Actıvated Sludge Bulkıng And Foamıng
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%20
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%40
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%20
|
|
Fen Bilimleri
|
%10
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%10
|
|
|