| 
                                        Dersin Dili
                                     | 
                                    
                                        Türkçe
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Dersin Düzeyi
                                     | 
                                    
                                        Yüksek Lisans
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Bölümü / Programı
                                     | 
                                    
                                        Çevre Mühendisliği (YL)
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Öğrenim Türü
                                     | 
                                    
                                        Örgün Öğretim
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Dersin Türü
                                     | 
                                    
                                        Seçmeli
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Dersin Öğretim Şekli
                                     | 
                                    
                                        Yüz Yüze
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Dersin Amacı
                                     | 
                                    
                                        Günümüz bilişim teknolojileri araçlarını doğru kullanarak doğru bilgiye ulaşma, bilimsel araştırma süreci ve bu süreçte yürütülmesi gereken faaliyetleri kolaylaştıracak teknolojik altyapı hakkında farkındalık oluşturulması
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Dersin İçeriği
                                     | 
                                    
                                        Lisansüstü düzeyde araştırma eğilimlerine genel bakış; bilimsel kavramlar; akademik etik ve intihal; mühendislik özelinde araştırma süreci, araştırmada zaman yönetimi; bilgi teknolojileri kullanımı; akademik veritabanları ve kullanımı; rapor, proje, tez, makale, sunum ve poster hazırlama süreçleri; sayısal verilerin değerlendirilmesi, sunulması ve kaynakçanın işlenmesinde güncel programların (Sigmaplot, Prezi, Endnote) kullanımı; araştırma sürecinin bütününe yönelik örnek uygulamalar
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Dersin Yöntem ve Teknikleri
                                     | 
                                    
                                        
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Ön Koşulları
                                     | 
                                    
                                        Yok
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Dersin Koordinatörü
                                     | 
                                    
                                        Prof.Dr. Hasan Merdun
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Dersi Verenler
                                     | 
                                    
                                        Yok
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Dersin Yardımcıları
                                     | 
                                    
                                        Yok
                                     | 
                                 
                                
                                    | 
                                        Dersin Staj Durumu
                                     | 
                                    
                                        Yok
                                     | 
                                 
                             
                         
                         
                        
                            
                                Ders Kaynakları
                             
                            
                                
                                    | 
                                        Kaynaklar
                                     | 
                                    
                                        Goddard W., Melville S. 2001. Research Methodology: An Introduction for Science & Engineering Students, Juta & Co. Ltd., Lansdowne.
                                     | 
                                 
                                
                                
                                
                                
                             
                         
                         
                        
                     |